söndag 13 mars 2011

Fastepyssel

Första söndagen i fastan.

Efter besöket i kyrkan idag insåg jag att jag kanske borde tänka lite mer på det där med frestelser. Faller alldeles för lätt för dem. Men mat måste man ju äta. Jodå, det får du, sade kyrkoherde Lund, men du kanske inte behöver äta 20 godisbitar, utan bara 10. Själv så röker jag bara hälften så många cigarrer under fastan, replikerade han med. Ja, men då så. Halvera godisintaget ska jag väl kunna klara av... eller?

Igår tillverkade jag en nåldyna. Det gick på en kvart och kostade mig cirka 4 kronor. En frestelse man inte kan dricka, bara använda eller varför inte bara titta på, så söt är den. Passar utmärkt under fastan alltså ;)


Koppen köpte jag på Kupan för 1 krona. Fatet saknas, men det gör ingenting. Lite vadd och en virkad rundel och lite lim. Världens sötaste nåldyna! Lätt att bära med sig eftersom den har handtag. Form och funktion i en härlig symbios.

Idén är inte min, hittade den hos Fröken Elsa, som för övrigt inspirerar mig jättemycket just nu. Det är härligt när man kan inspirera varandra tycker jag.

Ha det bra i fastandet och kom ihåg, man behöver inte avstå allt, bara sådär lagom mycket så att det känns.

Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar