söndag 6 mars 2011

Lasse Karlsson

Låt mig få presentera Lasse, en man i sina bästa år med hjärtat på rätta stället.


Lasse är virkad med förlaga och ska snart flytta till Nybrogatan 9 i Färjestaden. Han har inga större krav, men tycker inte om att vara ensam. Något han däremot tycker om är sol och passar på att lapa i sig av dyikt när han kan.


Lasse i sol
Precis som sin förlaga tycker han om att skoja och klä ut sig. I dag fick han fatt i Göstas hatt och halmskor och passade på att skoja med Oswald. De bägge hade riktigt roligt ett tag. Oswald skrattade gott och var nära att kikna när jag kom fram med kameran.


- Varför har han så korta ben? skrattade Oswald fram.
- Jag vet inte, svarade jag bakom de immiga glasögonen. Nu såg jag också hur korta de var. Kanske för att min förlaga inte har så långa ben, sade jag.
- Okej, sade han på inandning. Men jag älskar honom verkligen. Det är synd att han flyttar. Alla roliga gubbar du gör flyttar ju!
- Men han flyttar inte så långt, sade jag. Vi kan hälsa på.
- Bra, sade Oswald och gick.
- Vad pratar ni om? sade Lasse. Förresten, måste jag lämna den här hatten här innan jag flyttar? Den var ju fin!
- Gösta skulle bli förkrossad om du tog den med dig. Du vet hur det är med de där esteterna. Men jag vet att det finns lustiga hattar och mössor dit du ska. Ni kommer att få jätteroligt tillsammans.
- Okej, men ta en bild till när jag har hatten på mig!
- Visst!


Jag visade Lasse bilden och han var nöjd. Sedan gick han. Senast jag såg honom satt han med Oswald och Miranda och berättade historier... Det kommer bli tomt här hemma när han flyttar.

Själv har jag klippt ut mönsterdelar i det fina jordgubbstyget till en väska. Men en ilsken ischiasnerv har satt stopp för några längre stunder vid symaskinen. Helt fel benställning för mina ben idag, tyvärr. Men å andra sidan fick jag hjälp med potatisskalningen idag. Och ved har jag sluppit bära in. Inget ont som inte har något gott med sig. Goda var förresten de semlor som jag bakade idag. Lite smärta får man stå ut med :)

That´s all for now!

Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar