fredag 11 mars 2011

Praktisk väska

Anna sover och jag passar på att uppdatera bloggen.

Det har tagit några dagar, men nu är den klar, min rosa väska. Inget mästerverk, inga närbilder tagna på sömmar och dylikt, men säkert funktionell och praktiskt. Tål att vara ute i regn om man så vill. Det var lite trixigt att sy i vakduk, tycker jag. Det var ingen blank vaxduk, mer trög liksom och det gällde att ha rätt sida ner mot mataren annars gick det åt... ja, det blev snett liksom. Några sprättade sömmar blev det, men till slut fick jag kläm på det :) Fodret är sytt i ett matchande lite grövre bomullstyg och utrustat med innerficka. Det är nu inte så att jag saknar väskor och tygkassar, men har svårt att tro att man kan få för många av dem. Dessutom var det roligt att göra den, det kan nog bli fler.

För att skoja till väskan lite fyllde jag i en jordgubbe på den stora fickan med lite naiva och ojämna efterstygn.

 Väskan blev ganska stor, större än jag trodde den skulle bli, så det ryms en hel del i den. Man kan ha garn i den...

... eller pärmar...


... eller baddräkt och handduk till sommaren när jag cyklar ner till stranden. Det blir härligt när vi kommer så långt fram. Trots att solen skiner idag är det riktigt kallt ute. Tog en cykeltur till biblioteket på förmiddagen och det bet ordentligt i kinderna. Det berodde nog inte på hastigheten jag cyklade i, utan på att vindarna här på ön blåser kalla. Pep in på Kupan på vägen hem och hittade som vanligt några fynd som jag ska pyssla lite med. Rapport från den pysselhörnan kommer senare, har en del annat för mig under helgen som kommer, men kanske att det kan bli ett inlägg ändå.

Till dess... tjingeling!

Petronella

1 kommentar:

  1. med andra ord en verkligt "bra att ha" väska!
    Tänk vad du hinner på små stunder!
    Snart mognar de röda härligheterna också.

    SvaraRadera