söndag 27 mars 2011

Present

Igår fyllde en väninna 40 år. Hon hade uttryckt ganska tydligt att "inga presenter, jag blir bara glad om ni kommer!" Okej, men något vill man ju ha med sig. Funderade på någon liten sak eller en blomma, men blommor har ju en viss förmåga att inte vara till den dag då ens egen tid är över, så att säga. Nej, det fick bli att tänka till litegrand. Eftersom jag har haft en ganska hektisk period så hade jag inte direkt tid att knåpa ihop något jätteavancerat. Så kom jag på att jag kunde göra en liten burk till henne med något gott i. Det blev en liten rosenprydd glasburk. Tycker att jag fick till det riktigt bra. Har kommit på hur jag ska få locket så där välvt och fint. Lade en liten filtrundel på locket innan jag trädde över den virkade hättan. Den blev så fin och passade så bra ihop med min fina tekanna att jag nog kommer att göra en likadan till mig själv att ha i köket ^^



Denna lilla burk (ca 10 cm från topp till tå) fylldes med goda pistagenötter och placerades tillsammans med en flaska gott rött vin och några lyxiga chokladpraliner i en vacker cellofanpåse med fin guldrosett. Har tyvärr ingen bild, men ni får tro mig när jag säger att det blev jättefint :) Mottagaren var också väldigt nöjd. Skönt!

Skönt var det också att få avsluta lördagskvällen med en god bok. Var helt uppe i spinn efter mordmysteriet på Halltorps Gästgiveri. Ska inte avslöja vem mördaren var, men avslöjad blev jag, eller oj ... DEN... till slut. När jag kom hem var alla i säng och huset var helt mörkt och tyst. Satt ensam under en lampas sken och läste till boken var slut och då var klockan tolv. Vad jag läste? Vad händer med Kalle - en pappa berättar av Fredrik Hjelm. En otroligt utlämnande och personlig bok om hur det är att vara pappa till en liten kille som får diagnosen autism. Lättläst och gripande, oavsett om man är intresserad av autism eller inte. En bok som berör! Det är inte dumt att ibland få inse hur bra man har det.

Ha det bra i vårsolen!

Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar