onsdag 23 mars 2011

Scenkostymer och lite virkning

Den här veckan har mitt pysslande mest bestått i kostymsömnad och rekvisitatillverkning. Skolans dramagrupp har uppvisningar den här veckan och eftersom jag är en av de ansvariga har det blivit en del sena kvällar framför symaskinen. Vi sätter upp Trollkarlen från Oz, så jag har sytt en rutig kjol till Dorothy, en slängkappa till Häxan, fixat en hatt till Fågelskrämman och tillverkat Plåtniklas kostym. Kul med lite utmaningar. MEN VARFÖR VÄNTAR MAN IN I DET SISTA? ^^
Tyvärr har jag inga bilder, kostymerna är redan på plats i Löttorps bygdegård.

Lite annat pyssel har det förstås blivit. Jag blev så inspirerad av Fröken Elsas vårstädning att jag genast satte igång med detsamma i min lilla pysselvrå. Nu ska det bli fint!  Än så länge har jag virkat tre små hättor till mina burkar och en fjärde är på gång. Så här ser de första tre ut:


Det roliga är att man kan variera i det oändliga vad det gäller färger och detaljer. Knappburken fick just en matchande knapp...


... och en ros fick pryda en burk som än så länge rymmer små mininystan.




En gammal dekoration från Annas urvuxna innesko pryder en tredje burk med obestämt innehåll.



Jätteskoj är det! Pröva får ni se! Gå gärna in på Fröken Elsas Virkblogg och se på hennes burkar. Hon har en mer enhetlig och dämpad färgskala än vad jag har. Men sån är inte jag, det ska vara färg, färg och åter färg ^^

Ridå!

Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar