onsdag 27 april 2011

Amatörteater!

Vill passa på att göra lite reklam för sommarens friluftsteater som Theatre Fruticosa sätter upp och som jag kommer att medverka i. Har pausat i två år, men nu är det dags igen. Teaterabstinensen blev starkare efter mitt lilla inhopp i skolteatern för några veckor sedan. Och vem vill inte uppleva en öländsk sommarvecka 1931?

Har funderat på vad det är som gör att vissa av oss hominider ställer upp på, och har behov av, att apa oss lite ibland. Bekräftelsebehov säger någon, gamla outlevda trauman någon annan. Jag vet inte jag... jag tycker bara att det är så himla roligt och har alltid gjort. Den där kicken man får när man har roat människor och får respons är obeskrivlig, bara den som upplevt den förstår den. Och precis som med alla andra typer av kickar så måste man få den om och om igen. Hoppas på härliga publikmöten i de sena sommarkvällarna.

Den här bilden utgör stommen i våra annonser och affischer och är skapad av, just det, mig. En annan av mina kreativa sidor som ännu inte är så välutvecklad ^^.

Jag försökte förgäves att klistra in hela affischen, men lyckades inte på något sätt. Äldste sonen säger att det är för att jag har "fel" program i min dator. Hrmpf... Jag får återkomma. Men premiären är ialla fall den 29 juni klockan 19.00 och platsen är Malmstället på Himmelsberga friluftsmuseum, Långlöt, Öland. Till det fascila priset av 150 kronor får man underhållning på ren öländska (och kalmaritiska) och upplevelsen av tio glada teateramatörers vilja att roa en stund. Den vackra miljön ingår.

Hoppas vi ses!

Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar