måndag 25 april 2011

Snabbvirkat i vårsolen

Eftersom påskhelgen har bjudit på ett sådant fantastiskt fint vårväder har kreativiteten fått blomstra (!) ute i stället. Det har också varit en helg då vi har umgåtts med familj och goda vänner och tagit vårpromenad i Vickleby ädellövskog.
Anna och jag har även hunnit med att fira Kapellets 35-årsdag, det var väldigt trevligt. Julle hade gjort ett melodikryss och Anna och jag vann första pris!!

Ikväll har jag varit på teaterupptakt. Vi som ska vara med och spela i Theater Fruticosa´s sommarspel träffades och fördelade roller och läste manus, "Kalle Flott - en härsken historia". Jag har en liten roll, men ack så rolig. Kul att få spela lite udda för en gångs skull ^^. Året är 1931 och en massa tokigheter händer. Så nu blir det till att studera mode och frisyrer från -31. Kul!

Men det har blivit lite virkande också. Efter en tids sökande efter ett bra rosmönster hittade jag Fröken Elsas och så här fina blev de:


Serietillverkning pågår, kan jag säga. Har en idé i huvudet, men avslöjar inte vilken ännu, det kan ju gå åt skogen. Precis som med alla andra virkade blommor kan man ju ha dem till allt möjligt och mönstret är så lätt så man lär sig det snabbt utantill. Jag kan intyga att det gick finfint att virka en i solstolen ^^.

Nu väntar en veckas påsklov med välbehövlig vila och rekreation så att man orkar med det som återstår av läsåret. Hoppas på en kreativ vecka.

Håll utkik efter del två i historien om Kalmarkriget!

Jag säger som Karl IX:

Jehovah solatium meum

Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar