torsdag 5 maj 2011

Lycka!

Jag har inte virkat någon amigurumi på länge, har liksom inte haft den rätta inspirationen. Det har dessutom tillverkats annat nödvändigt. Men, så idag när jag tog in posten så hade det kommit ett platt paket...


Åhh, kan det vara så att den har kommit nu?



Jajemen! Mia Bengtssons tredje bok, full med glada amigurumis. Hon berättade på sin blogg häromdagen att det var hennes sista amigurumibok, så det blir till att njuta! Inte nog med att den var signerad, hon hade också skickat med lite barnsäkra ögon från loveknitting.se! Perfekt! Mitt förråd behövde verkligen fyllas på. En liten rosa nos var det med också. Tack Mia!



Men inte nog med detta fyndpaket. Panduros reakatalog låg i samma posthög.



 Nu trodde ni att detta var nog, men tji vad fel ni hade. När Anna och jag hade bläddrat igenom bok och katalog och sett ut vilka objekt som skulle tillverkas, knackade det på dörren. Då kom min älskade mamma som jag inte träffat på fyra månader. Stor lycka! Det var så skönt att se henne igen, väl hemkommen från maffiaön. (Jo, hon berättade att det finns ryssmaffia på Cypern. Har jag tur så läser de inte den här bloggen.) Till råga på allt så hade hon med sig en hel kasse med prima garner av blandad kvalisort. Tack Mamma!

Nej, nu har jag inte tid med er. Garnkassen väntar och den nya´gurumiboken!

Petron.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar