fredag 20 maj 2011

Petrus Leijon

Här är han - Petrus Leijon!


Ett lejon i sina bästa år virkad i Järbo Soft cotton nr 8824. Man och mage är virkat i Queen 359. Att virka Petrus innebar att jag fick lära mig öglevirkning, men det var både lätt och kul så testa du också om du inte gjort det tidigare. Det tar lite längre tid, men det är det värt. Att virka en peruk på detta vis kan vara ett bra komplement till peruker i effektgarn (som jag är så förtjust i ^^).

Mönstret är inte mitt, det är Mia Bengtsson som ligger bakom och finns i henes tredje bok om amigurumis. Klicka här så får du se hennes presentation av lejonet.

Vem är han då, Petrus? Jo, det visade sig att detta lilla lejon gillar mjölk.


Men det visade sig också att det fanns andra saker i kylen som Petrus var spekulant på, nämligen oliver. Helst med kärnor. Vilken tur att vi hade sådana då!



Jag är helt övertygad om att Petrus kommer att trivas hos oss och framför allt bli en bra kompis till Anna. De har redan hunnit med ett rejält lekpass. Nu återstår bara att se vad Den Konstiga hunden har att säga om vår nya familjemedlem...

Ha en bra dag!

Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar