tisdag 21 juni 2011

Bästa barnen bevarade och lite kungssång

Nu har alla de stora barnen tagit studenten, bara Lill-skruttan kvar, men det dröjer ett tag till som tur är. I fyra år har jag väntat, de har ju liksom gått ut i omgångar, men nu kunde jag äntligen samla dem alla i en ram.


Ramen är inköpt för två år sedan på Det Stora Möbelvaruhuset och jag är sååå nöjd med resultatet. Nu kan jag stå och titta på dem när saknaden blir för stor ^^.

Annars har första dagen på den långa semestern mest gått åt till att faktiskt fatta att jag är ledig till den 15 augusti. Ett besök på banken har jag också hunnit med. Lite rådgivning är aldrig fel. Någon gång ska man ju ha råd att ha riktigt lång semster och förhoppningsvis kunna leva som man önskar. Men det är 27 år till dess. Nu ska jag njuta av sommaren och ser framför mig hur det kommer att bli massor av saker producerade, och massor av böcker ska jag läsa, och bada, och äta glass... Ett besök på Kolmården är också inplanerat.

Ikväll väntar grillat hos svärmor som fyller 76 år. Grattis säger vi till henne!



Gösta ville också skicka en hälsning, sade han. Han är för tokig den karlen! När jag var på banken hade han snott en virkad ros av mig, hoppat ner i en blå ljuslykta och satt rosen på huvudet.
- Gult och blått passar så bra en sån här dag. Man ska inte underskatta betydelsen av att fira saker. Varje dag är värd att firas, sade han, och började sjunga. Ur svenska hjärtans djup en gång...
- Men Gösta, Kungssången?
- Varför inte? Vi är alla kungar och drottningar i konungariket Sverige.
- Ja, ja. Men vi åker nu.
- Gör ni det. Hälsa så gott!
- Det ska vi.

Jag hoppas han har lugnat ner sig till vi kommer hem. Jag är inte så säker på att Den galna hunden uppskattar hans royalism...

Ha det!

Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar