fredag 29 juli 2011

Handväska

Jaha, då var det dags igen att presentera en ny väska. En turkos skönhet som faktiskt är med i en tävling. Mer om det längre ner. Den här har jag lagt ner lite mer tid och tankekraft på.

Material: tre tomma kaffepaket, petrolfärgat fodertyg, ficktyg "Tilda", band och snören. Mått 25x30 cm utan handtag.



insida med praktisk ficka i kontrasttyg

sida A

sida B
Den blev riktigt snygg tycker jag. Skulle gärna behållt den själv om jag inte hade lovat bort den ^^.

Tävlingen
Gå gärna in och rösta på min väska på www.skapanytt.se
Min väska finns på sidan 4. Klicka på "gilla" och du har lagt en röst på mig. Du måste ha ett facebook-konto för att kunna rösta.

Nu tar det ett tag innan det blir någon ny kaffeväska. Kaffepaketen är slut. Det fyller väl på i och för sig, men det är lite trixigt och pilligt och det sliter på symaskinsnålen ^^. Men den stora kaffebagen är snart klar, bara ett paket till... Det finns oerhört vänliga själar där ute i cyberrymden. Lotta (Lottas lappar) SMS:ade och tipsade hur man ska göra den stora väskan. Tack snälla Lotta! Jag märker att det funkar bättre på ditt sätt :)

Även om ihärdigt regn är det perfekta pysselvädret så hoppas jag på några soliga dagar framöver.

Kram Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar