torsdag 28 juli 2011

Örhängen

Jag var på Kupan igår. Börjar nästan bli stammis där. Det är inte alltid jag hittar något, men igår hittade jag dessa virkade... ja, vad det nu är... ljusmanschetter? Nja, varför är de inte virkade hela vägen runt då? Specialljusstake? Kanske... men jag köpte allihop. 2 kronor styck. Det är en vit plastring invirkad i innerringen så de är stabila och håller formen fint.


Nu var det inte så att jag tänkte ha dem till ljusmanschetter. Nej, min hjärna triggade igång direkt och jag såg på stört hur man kunde förvandla dessa små underbara virkade... vad det nu är... till örhängen. Tillverkningen påbörjades på direkten och i TV-soffan tillverkades dessa två par.


Ett par med blå pärlor och ett par med gröna. De kommer inte till sin rätt på bilden här, men så här ser de ut i örat.



När jag skaffat fler "hängen" blir det fler örhängen i fler färger. Hör av dig med en kommentar om just du vill ha ett par till självkostnadspris. Då kan du också välja färg på dekorationerna. Först till kvarn! Det finns material till fyra par.

Crea diem!

Petronella

4 kommentarer:

  1. Härligt att se all din kreativitet! Och om jag ska gissa, kan det vara servettringar?

    SvaraRadera
  2. jag tror på den gröna varianten så att inte den virkade ringen hamnar så nära örat =)

    Dom var jättefina, du har sån fantastisk fantasi.

    //Jennie

    SvaraRadera
  3. Du har rätt Jennie. Det är snyggare när de kommer ner en bit från örat. Vill du ha ett par? Du kan välja vilken färg du vill. Jag har alla färger :) /Petronella

    SvaraRadera
  4. Jag tror de är virkade Servetthållare från början :)
    Jag håller på att virka in plast ringar nu, men vet inte vad de ska bli :)

    SvaraRadera