onsdag 20 juli 2011

Prinsesspyssel och allsångsshow

Häromdagen var dottern och jag på utflykt. Vi tog buss 404 till Kalmar för att besöka Kalmar Slott, den vackra renässansborgen. Det var pyssel och prinsessor som lockade den yngre i resesällskapet. Färden genom stadsparken tog tid eftersom Anna var tvungen att mata fåglarna.


Innan vi äntrade tröskeln till pysselverkstaden var jag ju tvungen att vandra runt lite på min gamla arbetsplats och prata med mina forna kollegor och titta på de nya utställningarna. Det var mycket trevligt. Dessutom fick jag en kram av Svarte Riddaren. Det ni! Men till slut så hamnade vi i alla fall i pysslet och en spira började ta form.


Den blev jättefin, med MYCKET glitter. Sen bar det av in till klädkammaren. Där stod Cornelia och hjälpte Anna att förvandlas till prinsessa. Och det visade sig att prinsessor kan ha väldigt olika uttryck.

Blyg prinsessa

Kaxig prinsessa

Snäll prinsessa
Efter pyssel och toalettbesök blev det mellanmål på yttre borggården och kvällen avslutades med Duran och Mollans allsångsshow. Superkul för hela familjen! Kan verkligen rekommenderas.

Hela gänget

När vi satt på bussen hem sa Anna "Vilken äventyrsdag, mamma!". Sen somnade hon. Ja, vi var verkligen helnöjda med vår eftermiddag/kväll. Och prinsessandet har fortsatt. Vi köpte en prinsesskrona i butiken och den används flitigt ^^.

När vi kom hem var det kalabalik på mitt skrivbord. Den galna hunden, Gösta och Oswald var inte riktigt överrens, om man säger så... Men det är en annan historia. Den får jag berätta en annan gång...

Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar