lördag 27 augusti 2011

Kvinna på gränsen till sammanbrott

Börjat jobba igen... Det är verkligen jättekul och inspirerande med ett nytt läsår, MEN JAG HINNER JU INTE HANDARBETA!!! Gaahhh!

Jag har tusen idéer just nu och hinner med en promille av dem känns det som. Mitt arbetsbord i min lilla pysselhörna fullkomligt svämmar över av halvfärdiga projekt tillsammans med skisser på nya. Jag har ju lovat mig själv att inte ha för många på gång samtidigt, så nu börjar det bli kö i pyssellistan.

Annas klänning börjar i alla fall ta form. Bakstycket är klart och framstycket är påbörjat. Det känns bra. Samtidigt inser jag att strump-, möss- och vantsäsongen nalkas och det är dags att se över förrådet. Flickungen har ju växt!

I brist på färdiga alster kan jag visa er hur det såg ut när Hunden ville flytta till Eksjö. (Att J sedan glömde honom i bilen är en annan historia. Hunden har numera flyttat in i handskfacket i ren protest, men jag lär återkomma i ärendet...)


På återseende!

Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar