lördag 24 september 2011

Muggar på rad...

... med blommor i

Vem har sagt att muggar bara är till för flytande saker?




Var på jakt efter några snygga ytterkrukor till blommorna i mitt lilla köksfönster när det slog mig att vi har VÄLDIGT många muggar som står i skåpet och inte används. Sagt och gjort - tre av dem är nu blomkrukor. Varför köpa nytt? Använd det du har! Många saker har flera funktioner...

Den uppmärksamme läsaren kanske har sett att min nålbundna mössa börjar bli klar. Den har varit ett vilande projekt väldigt länge, men häromkvällen tog jag fram tummen och nålen igen och OJ så roligt det var! Jag hade nästan glömt hur kul det är att nålbinda. Så nu blir det till att göra ett par nya sockor också, de gamla är alldeles utslitna i hälen. Jag har lovat en av mina läsare att skriva lite grand om nålbindning - bara lugn - det kommer!

Eftersom Annas stickade plagg nu är klart innebär det att jag kan påbörja ett nytt stickprojekt. Frågetecknet innebär inte att jag inte vet vad jag ska sticka, frågan är vad jag börjar med? Därav frågetecknet. Håll utkik i projektometern!

I skrivande stund hoppas jag att min onda rygg ska sluta vara ond. Det hade varit trevligt om man kunde sitta och handarbeta lite framför TV:n ikväll. Gräsänka som jag är behöver jag ju inte vara så social i TV-soffan... om jag nu nånsin är det... ^^.

Kram Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar