söndag 23 oktober 2011

Det lackar mot jul...

Imorgon är det två månader till julafton så det är hög tid att börja planera julpynt, julpyssel och julklappar.




Jag började med att titta igenom hobby- och handarbetskataloger för några dagar sedan och köpte Juljournalen, tillhörande en av de större veckotidningarna. Där hittade jag ett mönster på världens sötaste virkade tomte som jag blev väldigt förtjust i.



En sådan måste jag absolut tillverka! Jag inventerade i mina förråd och insåg att jag hade allt material som behövs för att tillverka två (!!) stycken. Får se hur många jag hinner...

I år har jag tänkt att miljön ska få stå i fokus vad det gäller julklappar och julpyssel. Återanvändning och egentillverkade julklappar i största möjliga mån. Det finns en plan och det finns en lista...

Att julen är på inång innebär att min projektbarometer får nya rubriker ett tag. Nu ligger allt fokus på julens pyssel. Jag älskar verkligen julen med allt vad det innebär. Annas adventskalender är påbörjad sedan ett tag tillbaka och börjar få form. Där har jag en verklig deadline - 1 december - så nu gäller det att sy på.


Ja, det här blev ett kort inlägg... Ta hand om er i julstöket ^^.

Petronella

5 kommentarer:

  1. Love Tomte :)
    Is this pattern for sharing?

    Greetings from the netherlands, Ivonne

    SvaraRadera
  2. Hej! Det var en väldigt fin tomte! Vet du om man kan hitta virkbeskrivningen på nätet nånstanns? Tack på förhand! Mvh Marika

    SvaraRadera
  3. Hej jag söker med ljus & lyckta efter tomtemönstret som finns i stora juljournalen 2011, helt omöjligt att få tag i. Tänkte höra om det finns en möjlighet att få det eller om du vill sälja din tidning (om den finns kvar så klart). Med vänlig hälsning åsa Nilsson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej ior!
      Jag har tyvärr inte tidningen kvar. /Petronella

      Radera
  4. Hej vad synd. Tack för snabbt svar. Med vänlig hälsning, åsa

    SvaraRadera