måndag 28 november 2011

Färjestaden 27/11 2011 kl 23:15






Det är alldeles tyst i huset.
Det enda som hörs är vinden som viner utanför och en sovande katt som snarkar.
Den stora adventsstjärnan i fönstret slocknade just. Timern har sagt godnatt.
Några flämtande värmeljus suger upp de sista dropparna av stearin och parafin och lyser med svag låga innan de fräser till. Elden i kakelugnen har falnat men strömmar fortfarande ut värme där jag sitter i soffan i arbetslampans sken.  Glöden är fantastiskt vacker.

En av katterna rycker sporadiskt med tassarna. Undrar om han fångade musen? Annars är det alldeles stilla.

Nålen rör sig upp och ned, upp och ned, upp och ned.
Ryggen värker, men jag biter ihop och tar en tråd till, och en tråd till. Klockan är nu halv tolv och jag börjar tänka på att klockan ringer imorgon klockan 5:45. Bara en siffra till... Nej, dags att sova!


Alla korsstygnen på adventskalendern är nu sydda, bara några efterstygn återstår innan ringarna ska sys på. Sen är det bara fållningen kvar och det roligaste - att hänga dit paketen!

Det är gott om tid tänker jag när jag står med tandborsten i munnen 23:40. Det är ju tre kvällar kvar...





Hosianna Davids son! Välsignad vare han som kommer i Herrens namn! Hosianna i höjden!

Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar