torsdag 24 november 2011

Samvetet

Sista veckorna har det varit ussligt med blogginlägg. Jag har helt enkelt inte haft något att förmedla på varken handarbets-, historia- eller huslighetsfronten. Eller... ? Nä nu ljuger jag ju! Det har ju hänt massor av saker!

Min födelsedag firades med buller och bång med hela min underbart stora familj. Hemvändande barn och syskon och syskonbarn och morföräldrar samlades och tjuvstartade med lite adventsglögg. Mor och jag hade kokat kroppkakor till hela bunten (20 stycken med minsta lilla A) och ett sedvanligt släktfoto togs innan novembermörkret sänkte sig över smålandsskogen. Vi var nämligen där och kalasade. Mor och C åker till Cyperns land om en vecka och vi passade på att samlas en sista gång. De är nämligen inte tillbaka förrän Valborg. Usch och ve, det vill vi inte tänka på nu. Trevligt hade vi i alla fall :) Tack till alla som förgyllde min helg! Jag bär den med mig i mitt hjärta.

Vad det gäller husligheter så kan jag meddela att julklappstillverkningen fortgår. Men det blir inte så långa stunder i veckorna och det brinner i knutarna vad det gäller Annas adventskalender. Paketen till den är inköpta och delvis inslagna, men kalendern är ännu inte färdig. Det är så typiskt mig! Jag syr så ögonen glöder varenda kväll och maken har börjat muttra så smått om ensidiga dialoger och frånvarande hustrur... Hi hi, det får han ta. Kalendern måste bli färdig!

På söndag är det första advent och jag hoppas att vi alla får njuta av glögg, pepparkakor och annat gott med saffran i!

Kram Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar