lördag 31 december 2011

Gott nytt år!

Vi har just haft släktingar och syskon på besök som har firat vår dotter Anna som fyller fem år idag. Det var verkligen trevligt. Många säger att "o, stackarn, fyller hon år på nyårsafton". Men jag tycker att det är en perfekt dag för henne att fylla år på. Det är en speciell stämning på nyårsafton och det ligger förväntningar i luften. Och tänk på alla fyrverkerier sedan! Hur många av oss får så många saluter på födelsedagen? Nu blir det en stunds vila innan kvällens festligheter drar igång. Och då vill jag passa på att önska mina läsare ett gott nytt år!

Dagen till ära har jag på mig en tunika som jag har "piffat" till lite. En av mormors virkade spetsar fick nytt liv på min gamla tunika, och min gamla tunika fick nytt liv med mormors gamla virkade spetsar. En win-win situation. Återigen är återvinning och återanvändning på tapeten. Det verkar ha blivit mitt nya motto ^^. Jag tror jag har närmat mig ett nyårslöfte jag kan hålla...




Mer återvinning och återanvändning och mindre slit och släng under 2012. Ja, så får det bli! Det borde både plånboken och miljön må bra av.

Ha det nu så trevligt och må 2012 bli ett bra år för oss allihop!

Kram Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar