fredag 9 december 2011

Julbus

Men, vad nu!!!




- Vad håller ni på med?
- Vi skulle julpyssla lite, fnissar Roland, men det spårade visst ur.
- Ja, jag ser det. Ni har ju trasslat till alltihop. Och vad har du på huvudet Oswald?
- Jag vet inte, skrattar han fram, men visst är den fin. Jag ser ut som en påvetomte. Ha ha ha... Och kolla in mina brillor!

Jag suckar ljudligt och tittar på Gösta. Jag tror nämligen att han är hjärnan bakom det här påhittet. Gösta vänder sig lite skamset om, han vet vad jag tänker, och får syn på Oswald och brister ut i skratt. Han faller handlöst omkull skrattande och till slut skrattar de högt alla tre.


Jag suckar och lämnar dem med med någon kommentar om att städa upp och göra i ordning.

Sen åkte vi till landet.

Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar