onsdag 28 december 2011

Rudolf och jag

Sitter på landet mitt i skogen och upptäckte nyss till min fasa att jag åkt hemifrån utan att ta med mig ett endaste handarbete!!!! Hur kunde detta ske? Tur att jag tog med mig en god bok. Och jag som just nu är helt uppslukad av min mohairsjal. Har upptäckt hur roligt det är att virka sjalar. Varför har jag inte gjort det förut? Mönstret hittade jag i en gammal Allers (tack gode Gud för den tidningen!) och satte igång för några dagar sedan. Mohairgarnet är något reafynd från i somras. Det är melerat och skiftar från mörkaste lila till ljus syrenlila. Den kommer bli jättesnygg (och skön framför allt). Det blir bildrapport när vi kommer tillbaka till civilisationen.

Nåja, i brist på handarbete gav jag mig ut i den regniga skogen och befriade en skogsväg från slånbuskar så att M ska kunna köra där med traktor. Att vi sedan röjde åt fel håll, Anna och jag, ja det kan väl kvitta. En och annan julpralin jobbade vi nog bort.

På begäran från en läsare kommer här en bild från mitt extraknäck som Rudolf. En kollega och jag bestämde oss för att skoja till godisutdelningen på den skola där jag arbetar. I väntan på fackeltåget till kyrkan och julavslutningen hade vi gemensamma aktiviteter i rastutrymmet och då dök dessa figurer upp...



 


Bilderna är tagna med en mobiltelefon och jag har verklige försökt att få till det med bilderna, men lyckas inte tyvärr. Vad som inte syns på bild nummer två är att jag har ett rött rep om midjan som Tomten håller i och han har rullskidor på fötterna. Hi hi, roligast hade nog Tomten och Rudolf...

Petronella



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar