onsdag 25 januari 2012

Annas poncho

Nu är den klar. Lite av ett hastverk, men Anna är nöjd. Eftersom det var lite bråttom virkade jag med stor nål och restgarner i en improviserad randning.




Bilderna blev inte jättebra för Anna ville hellre ut i snön och leka än posera framför kameran.

Mönstret var jätteenkelt, bara stolpar och luftmaskor runt, runt. Men om jag ska virka en poncho igen kommer jag att revidera mönstret. Nu gjorde jag fyra ökningar per varv, ponchon blev därför som en fyrkant, vilket fick till följd att det blev mycket över armarna. Nästa gång ska jag bara göra ökningarna fram och bak. Men som sagt, Anna blev jättenöjd och lämnade ponchon på landet så hon kan krypa in i den innan vi har fått upp värmen i huset.

Snörvliga och hostiga kramar från Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar