torsdag 5 januari 2012

Hipp hurra för Creo idag!

Idag är det ett år sedan jag började blogga! När jag började visste jag inte om Creo skulle överleva en månad eller ens fram till påsk, men det  har varit såå roligt. Handarbete är ju ofta ett ganska ensamt arbete och att få kunna dela med sig av det man gör är roligare än vad jag hade trott. Men jag vill inte på något sätt hävda att jag gör allt så himla bra eller bäst på något sätt. Nej, jag är en glad amatör både vad det gäller det jag tillverkar i verkligheten och det jag gör på bloggen. Ofta när jag läser andra bloggar tänker jag ibland att "min blogg är nog inte så mycket att ha ändå". Men så dimper det ner någon uppmuntrande kommentar och då blir man peppad att fortsätta.

Jag var till en början lite nervös att jag inte skulle kunna hålla mig till temat på bloggen - handarbete, husligheter och historia - men det har gått ganska bra. Tack för att ni står ut med mina ibland lite virriga tankeskutt.

Trots att jag är såld på historia så är jag inte den som tittar så mycket bakåt i livet. Jag lever i nuet, respekterar det som varit och tittar framåt i lagom stora doser. Livet har lärt mig detta. Jag vill ändå göra en liten resumé över bloggåret. Eller, nej, jag väljer några bilder från våren 2011.










Den här bilden sammanfattar mer än någonting annat. På wordle.net kan man skriva in sin bloggadress och så gör den en bild av ens ord. Ju större ord desto vanligare. Så, på tal om att leva i nuet; idag är ett vanligt ord i min blogg, och virkade förstås ^^.


Kram på er! Nu tittar vi framåt! Mot nya bloggäventyr! Om ni orkar läsa förstås...

Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar