lördag 7 januari 2012

Sorterat i ekorrboet

Ägnade en del av natten åt att sortera upp i mina mönster- och pysselböcker. Jösses, vad urklipp jag har samlat på sig! Men nu har jag en pärm för virkmönster, en för stickmönsker, en för broderier och så min projektpärm förstås ^^. I tidskriftssamlarna finns nu handarbets- och pysseltidningar och bilagor tillsammans med sömnadsbekrivningar och annat.


Nu återstår det bara att få ordning på resten i min pysselhörna....

Jag har verkligen samlat på mig grejer. Jag är en riktig ekorre. Den del av reptilhjärnan som uppmanar oss att spara på saker till sämre tider är verkligen påslagen. Har samlat eller samlar på allt. Suck! Allt från porslinsdockor till tomma kaffepaket. Det är garner, knappar, vackra kort och pappersark, klockor, pärlor, sybehör i största allmänhet, pysselsaker, böcker, örhängen, brads, burkar, fina band, glasburkar, affischer, tygkassar, presentsnören, änglar, mönsterböcker,  glasburkar... ja, jag har säkert glömt något. Suck igen! Men, rätt vad det är så får man användning för något. Återbruk, ni vet ^^. Vilket får mig att fundera på vad man kallar sådana som mig. Män som samlar brukar man kalla Skrot-Nisse eller skrotsamlare. Vad kallas kvinnor som samlar?

Pryl-Nissa?
Garn-Greta?
Knapp-Kajsa?
Pyssel-addicta?
Gunnel med Garnen?
Dock-Doris?
Ekorr-Elsa?
Pryttel-Petra? 

Ja, vad vet jag? Vet ni? Skriv gärna en kommentar i så fall.

Hörs!

Petronella

P.S Som ni ser har jag ändrat lite i sidvyerna och börjat lägga upp flikar längst upp. Min förhoppning är att det ska fyllas på med fler mönster under 2012 och då kommer de att ligga under mönsterfliken. D.S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar