onsdag 4 januari 2012

Virkning man blir glad av

Vi har haft barnkalas idag. Elva små prinsessor har rumlat runt i huset och vår lilla femåring blev överöst med pysselsaker och rosa barbiedockor och lila ponnies och glittriga väskor. När alla hade gått hem och disken var undanstökad satte jag mig ner och virkade lite i terapeutiskt syfte. Jag satt i min gröna klänning och såg hur fint det var med den lila sjalen till.


Sen tittade jag ner på mina nya tofflor - chinese slippers - och blev ännu gladare. Visst är de fina!


Sen fortsatte jag med min virkning. Jag hade tryckt ner mig i Annas lilla fotölj för att få lite ljus från fönstret. Anna kom förbi med kameran i högsta hugg, kalasspeedad som bara den ännu, och sa "mamma se lite gladare ut, du gillar ju att virka!"


Bilden är lika suddig som jag kände mig. Men Anna är i alla fall nöjd med sitt kalas. Och när jag hade virkat en stund var jag redo att ta itu med middagen igen.

Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar