måndag 30 januari 2012

Work in progress

Jag inte kunde somna igår kväll så jag gav upp och började sticka på koftan istället. Kände mig nöjd med det jag hade gjort när jag kröp ner i sängen igen 01:40.


Jag har tänkt att det ska bli en vikt kant nertill, därav det aviga varvet nere vid kanten. Annars tänker jag inte så mycket utan går på känsla.

Korgen som jag har garnerna i är jättefin, men inte så praktisk till garn egentligen. Vissa pinnar spretar ut och fastnar i nystanen och trasslar till dem. Därför ska jag virka en ny korg av gamla t-shirts. Idén hittade jag hos Virkverket som hade virkat en leksakskorg av t-shirts. Perfekt tänkte jag, gamla slitna t-shirts finns det gott om här hemma. Jag visste väl att de skulle komma till nytta! Så nu är det bara till att börja klippa remsor!

Tänk vad bra återvinningsprojekt jag ramlar på hela tiden. Än så länge håller årets tema. Det känns skönt. Och idag mår jag dessutom bättre. Så bra att jag spöade Josef i RISK. Still going strong!

Må saxarna vara med er!

Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar