fredag 24 februari 2012

Nya ullgarner och ett sista BVC-besök

Jag ska ju försöka minska på mitt garnlager och inte köpa nya på ett tag, men loppisfynd är faktiskt undantagna. Samma kvinna som jag i höstas köpte det växtfärgade ljunglila ullgarnet av stod än en gång på Ölands Köpstad och hade en ny korg med växtfärgade ullgarner med sig. Tre stora härvor för 125 kronor. Ja, jag vet att jag har sparbeting, men dessa vackra härvor kunde jag inte motstå.


Bilden är lite missvisande vad det gäller färgen, men man skulle kunna kalla den mörka för laxrosa eller korallröd eller varför inte Estelleröd en dag som denna. (Så fick jag med den nya lilla prinsessan, hertiginnan av Östergötland, royalist som man är ^^.)


Färger värda en prinsessa. Vår egen lilla prinsessa har idag varit på det sista BVC-besöket någonsin och fått en spruta och blivit mätt och vägd. 16,7 kilo tung och 106,5 cm lång. Hon var så duktig så. Inte en tår, inte ett pip när hon fick sprutan. En ny pysselbok blev belöningen för det.
Det var även mitt sista BVC-besök. Nu får någon annan befolka världen. Jag har bidragit med tre nya människor och känner mig nöjd med det.

Nästa instans blir skolhälsovården. Tänk vad tiden går... Och jag som fortfarande känner mig som 25... så länge jag inte tittar mig i spegeln^^.
Men, jag säger som Brigitte Bardot: "Jag är stolt över mina rynkor. De är livet i mitt ansikte."

Och livet går vidare. Samma dag som vi var på vårt sista BVC-besök meddelades den nya prinsessans namn. Jag hoppas lilla Estelle och hennes föräldrar får en lika bra BVC-sköterska som vi har haft. Marie har varit helt fantastisk. Tack för de här fem åren!

Se nu till att skapa lite fler rynkor i era ansikten så hörs vi!

Petronella

P.S Grattis Victoria och Daniel! Att bli förälder är det bästa som kan hända en. D.S

4 kommentarer:

  1. Vackra garner och otroligt söta goa gubbar i högermarginalen! :)

    Måster erkänna att även jag är royalist och fick en stor tår i ögat vid nyheten att vi fått en ny prinsessa vårt lilla avlånga land.

    Trevlig helg på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma Helena och tack för en inspirerande blogg!

      Radera
  2. Tack detsamma Helena och tack för en inspirerande blogg!

    SvaraRadera
  3. Vilket fint inlägg! Visst går tiden fort! Har några år kvar på BVC, mina småttingar är 3 år och 6 månader, men jag har gjort mitt för befolkningsstatistiken redan :)

    Ha det gott!

    SvaraRadera