söndag 25 mars 2012

Får jag lov att servera...

... en kopp plättar i luften?





 Eller möjligtvis mitt livs första egenhändigt gjorda chokladbiskvier?





Jag vet, de ser inte ut som chokladbiskvier, men de smakar som sådana. Jag gjorde 24 stycken igår, men så många finns det inte kvar idag ^^. Skulle kanske sätta alarm på frysen...
Detta är ju ingen bakblogg, men är det någon som vet hur man får botten så där rund och fin? Mina blev som kokostoppar och sen var det inte lätt att få smörkrämen jämn. Men, men, de smakar som sagt väldigt gott.

Det har varit en bra helg. Två middagar på altanen och utetorkad tvätt kan ju pigga upp vem som helst. Och idag när vi åkte från svärmors våffelkalas så såg vi öar av blålila blåsippor i Mittlandsskogen. Härligt, härligt! Och trots att jag helst av allt vill börja pyssla, sticka och virka med bomullsgarn i härliga vårfärger så slet jag igår kväll med mina nålbundna sockor. Eftersom man jobbar med dem parallellt så tar det lite tid, men det kan ju vara skönt att ha dem färdiga till hösten.

Kram till er alla och stooora stooora cyberkramar till Aiya Napa och Eksjö! Längtar efter er alla!

Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar