söndag 4 mars 2012

Nu har jag dansat klart

Det har inte blivit så mycket pysslande på ett tag. Dramagruppen på skolan, som jag leder tillsammans med en kollega, har haft uppspelningar den här veckan. Genrep och tre föreställningar har avverkats och det har tagit ganska mycket tid. När man jobbar med skolteater får man räkna med att vara regissör, producent, kostymör, scenograf, mental coach, stolsbärare och städerska. Dessutom har vi varit med som skådespelare den här gången, då det var ganska få i gruppen. I år satte vi upp Grease, så det har dansats och rockats och en hel del brylcreme har gått åt. Jag var en av killarna i T-birds och fick plocka fram min manliga sida. Vet inte hur bra det gick...


Det har varit jobbigt, men fruktansvärt roligt. TACK till dramagruppen för era fina insatser!
Tack också till A och Å för hjälpen med ljud och ljus! Det hade aldrig gått utan er.

Har jag då inte gjort någonting annat? Jo, förutom att det har knåpats med scenkostymer och rekvisita har jag ju jobbat som vanligt. Men jag har gjort lite annat också. Jag har börjat beta av högen med tröjor i fåtöljen i TV-rummet.

Åtta tröjor har blivit till nystan. Ungefär tio återstår. Så har jag stickat på Annas tröja också. Den får nog bli prio ett nu. Hon längtar..

Ha en fortsatt skön söndag i fädernes spår för framtids segrar så hörs vi!

Petronella/Sonny

1 kommentar:

  1. imponerande att du hunnit med saker hemma också. när vi har uppspelsperioder på jobb är jag typ icke-medvetande all övrig tid. och visst är det kul när man får hoppa in och vara med själv också=)

    SvaraRadera