fredag 13 april 2012

Annas rum - Fas 1

Efter tre dagar på landet är vi tillbaka i kaoset. Det underbara ombyggnadskaoset. Maken har nu rivit en vägg mellan två små rum och formen på Annas nya rum blev synligt.




Än så länge är jag inte så involverad i arbetet, kommer mest med smakråd och pratar med Anna om färger, tyger och tapeter.
Anna plockade fram en servett häromdagen och sa "så här vill jag ha det på mitt rum!" Jag förstod då precis vad hon menade ^^.

Ljusblått och rosa, blommor, prickar och fjärilar. Nu började det roliga! Vi tog servetten och började kika runt i vårens Pandurokatalog och ett par inredningsböcker. Panduros Tilda-serie föll oss i smaken och ett lapptäcke av Kaffe Fasset. En kuvertkudde ur en sömnadsbok blev också utvald av mig. Tildatyger beställdes och en inventering av tygförrådet genomfördes. Vi hittade några vi kan mixa med Tildatygerna.

Igår var vi i färgaffären och bläddrade i tapetböcker. Vi var ganska överens. Hon gillade bland annat den här tapeten från Boråstapeter.

 
Den skulle bli jättefin på ena långväggen mot de vitmålade kattvindsväggarna som ska kläs med vit panelspont. Vi får se. Hon har pekat på en annan tapet från Pip Studio också. Hade jag lite mer pengar skulle jag inreda hela huset med Pip Studios grejer.
   
Hur som helst så kommer IA Nyckelpigas Kaffe Fasset-inspirerade restgarnskudde passa perfekt. Oavsett tapetval. Jag virkar lappar hela tiden OCH klipper remsor till en matta OCH klipper tygrutor till ett sängöverkast. 
Men tänk så roligt det är! Att planera och klura på färger och former. Det mår man bra av ^^.


Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar