måndag 16 april 2012

Sista lappen

Den sista lappen, lapp nummer sexton, till restgarnskudden är under tillverkning. Förmodligen är den klar när du läser detta ^^.

Det har varit så himla roligt att virka de här rektanglarna. Att klura på färgkombinationer och så. Vill du ha mönstret klickar du här. Tack IA Nyckelpiga för det!
Nu återstår bara fästande av trådar och montering. Har inte riktigt bestämt om jag ska sy eller virka ihop lapparna. Det får jag klura på ett tag...

Annars fortgår arbetet med att klippa 16x16 cm stora tygbitar till Annas lapptäcke. Ungefär 120 stycken är klara, bara ett femtiotal kvar. Idag var jag och fyndade tre fina tyger på Kupan som kommer att bli perfekta till ändamålet. Tack gode Gud för Kupan!

Petronella

1 kommentar:

  1. Jättefina rutor! Jag håller med, bland det roligaste brukar vara att hitta fina färgkombinationer. Det är samma sak för mig.

    SvaraRadera