lördag 12 maj 2012

Äntligen!

Annas rum är klart nu! Det känns oerhört skönt. Vi är verkligen nöjda och Anna började leka på direkten.

I samband med flytten fick Anna en större säng, en säng som blivit över här hemma efter alla utflyttade ungdomar. Den rengjordes och piffades till med en ny sängkappa som jag kom över billigt. Tyvärr är överkastet inte färdigt ännu, men det blir det väl så småningom. Nu behöver jag ju inte fatta penseln varenda kväll.
Skrivbordet är jag riktigt nöjd med. Ett skrivbord som fanns hemma målades om i samma kulör som bottenfärgen på tapeten. Knopparna byttes ut mot beslag som blev över när vi byggde om köket för ett par år sedan. Anna har redan fyllt lådor och skåp med pysselsaker ^^.
Burkarna som jag skrev om i ett tidigare inlägg har nu fått sin givna plats. Freud håller ett vakande öga över rummet.
Det ommålade skåpet är nu fullt med klänningar, tröjor, byxor och leksaker. Skönt att kunna stänga in en del grejer. På golvet dräller gosedjur omkring, måste komma på någon bra lösning på det problemet...


Ikväll blir det premiär i den här sängen. Vi håller alla tummar för en god nattsömn. Godnatt på er och ha det bra!

Petronella

5 kommentarer:

  1. Helt fantastiskt fint : )
    Kram <3
    Kram Jeanette

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Där kommer Anna att trivas.
    /Ylva

    SvaraRadera
  3. Tack Jeanette och Ylva. Anna har bestämt färger och tapeter själv så hon är jättenöjd och vi tycker att hon har god smak, så alla är nöjda och glada :)

    SvaraRadera
  4. Vilket fint barnrum det blev! Jag är säker på att din dotter kommer trivas där! :)

    SvaraRadera