torsdag 24 maj 2012

Virkad kudde

Min Kaffe Fasset-inspirerade kudde är äntligen klar. Iden och förlagan är skapad av IA Nyckelpiga och mönstret på rutorna hittar du här.

Det var verkligen roligt att virka alla rutorna och bli av med lite restgarn. Och den blev jättefin bland Annas rosenkuddar.





Baksidan är ett ljusblått bomullstyg och jag har gjort det enkelt för mig och sytt ett "omlott-bakstycke". Kudden är lite mindre än innerkudden för att den skulle bli så där fluffig och välfylld.

IA har en virkad frans på sin kudde, men jag hoppade över det. För att rutorna i ytterkant inte skulle bli mindre av sömsmånen virkade jag två varv med fasta maskor runt hela kudden när alla rutorna var ihopsydda. På så vis fick jag en kant att sy i. Lite av den kanten syns som en accent runt kudden.




Det är INTE den sista kudden jag virkar, jag lovar ^^.

Petronella

3 kommentarer:

  1. Den där kudden tyckte jag var jättefin!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Helena! Jag gillar verkligen prickiga saker så när jag fick syn på den här hos IA så var jag tvungen att testa.
      Ditt rustika pennställ var jättefint. Det är också lite prickigt ;)

      Radera
  2. Jättefin!! Blir så effektfullt med muscher!

    SvaraRadera