lördag 9 juni 2012

Inskolning pågår

Jag får ibland lite ont i tummen när jag virkar. Därför har jag köpt en ny virknål. Vi håller på och vänjer oss vid varandra. Det blir nog bra vad det lider...
Den har liksom en inbuktning på baksidan, men den hamnar liksom inte rätt i min hand när jag fattar virknålen.

Men mindre ont gör det i alla fall. Så jag virkar på och vänjer mig. Fast bäst gillar jag mina Clovers. Men jag har ingen sådan i storlek 3,0.

Anna håller också på med sin inskolning och vänjer sig. Hon börjar förskoleklass i augusti och håller på och skolas in på den stora skolan här i samhället. Fast mest är det jag som behöver vänja mig. Har svårt att förstå att minstingen har blivit så stor. Så medan jag funderar på var åren tagit vägen virkar jag på hennes kofta och vänjer mig vid min nya virknål.

Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar