söndag 3 juni 2012

Kreativ vilodag

Tänk på vilodagen heter det ju. Det har jag gjort. På mitt sätt. Man kan ju faktiskt vila på olika sätt.
Efter två ganska hektiska dagar så blev det lite idag lite sovmorgon och långfrukost. Sen gjorde jag ett par örhängen. Bara för att jag hade lust.  Det är varit rätt många som har bloggat om hama-pärlor på sista tiden. Så jag får väl sälla mig till den skaran då och visa upp mina små örhängen. Den här gången vände jag "avigan" utåt.


När mina örhängen var klara åkte jag till mina härliga teaterkamrater i Himmelsberga och tränade på sommarens friluftsteater. Bättre vilovy än så här kan man knappast få.
 När jag kom hem igen blev det rabarberpaj och kaffe. Det var smaskens efter att ha varit ute i blåsten i flera timmar.

Som alltid när man kommer hem från ett teaterrep så kände jag mig pigg, upprymd och glad. Så pigg att jag satte mig vid symaskinen och sydde på mitt lapptäcke. Jag var så inne i mitt arbete att jag glömde av tiden. Jag kan väl säga att det blev en VÄLDIGT sen middag idag ^^.

Nu väntar lite virkning framför TV:n innan det är dags för lite nattvila innan en ny arbetsvecka tar vid.

Sommarlovet hägrar bakom knuten...

Petronella

4 kommentarer:

  1. Det är så man känner lukten av får-lort och blomma :D

    SvaraRadera
  2. Låter som en helt fantastisk dag!! Som svar på ditt inlägg hos mig: visst är dräktjackan underbar! Vad har du planerat använda för garn till din?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fru Bäver: Jag tänkte använda Drops Karisma i turkost precis som i boken. Kanten blir nog något restgarn som passar :)

      Radera