måndag 18 juni 2012

Work in progress och ett legosmycke

Oj, oj, oj så länge sedan jag skrev ett inlägg här på bloggen. Men de två sista veckorna på läsåret är verkligen kaos. Och i det där kaoset har jag haft svårt att hinna med att pyssla eller handarbeta. Eller blogga för den delen. Men nu har världens bästa klass slutat nian. Inte ett öga var torrt i fredags. Gud, vad jag kommer att sakna de där härliga ungdomarna. Kärlek och tårar blir man alldeles matt av...
Idag har vi utvärderat hela dagen och imorgon är det städ-, plock- och planeringsdag. Det kommer nya härliga ungar att ta hand om i augusti...

Hur som helst så har jag ändå inte varit helt overksam... här kommer lite works in progress:

Lapptäcket börjar ta form. Det är alltifrån babyfiltar och gardiner till kupanfynd och nyinköpt Tildatyg som blivit till lappar.
Annas kofta

Restgarnsstickning
Nålbundna (ovalkade) sockor
Och så var det det här med smycke då. Jag blev så himla inspirerad av Pysselbolaget som härförleden bloggade om legosmycken. En kväll när alla gått och lagt sig rotade jag i legolådan och fick till ett litet halssmycke.


Tre små legobitar och lite superlim så får man ett så här fint hängsmycke. Som vanligt ger den här typen av pyssel mersmak. Kika in på deras blogg så får du se så mycket kul man kan göra av legobitar. Men se upp om du fortfarande har legobyggare hemma.

- Mamma! Var har du tagit de där legobitarna?
- I Josefs låda.
- Phu! Tur... får jag också göra ett sån´t?

Nä, nu får man väl fortsätta progressa och se till att det blir något färdigt att presentera här på bloggen.

Kram på er!

Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar