söndag 22 juli 2012

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Jag fick en bild och en utmaning...


... som skulle omsättas till ett mobilfodral. Det lyckades väl sådär...


Detta är försök nummer fem. Sen fick det vara. Så det här är till alla er som inte tror att jag misslyckas ibland. Det gör jag, jag bara låter bli att visa upp dem. 
Men en sak är säker. Fodralet är virkat med kärlek. Det är min äldste son som ritat bilden och det var han som beställde ett fodral. Nu har han fått det och jag är ganska säker på att han är ensam i världen om ett sådant mobilfodral. Om han nu använder det... ^^.

Om man ska göra någon slags analys så tror jag att ett problem var att jag gärna spiralvirkar, är inte så bra på det där med smygmaskavslut vid varje varv, och då vrider sig mönstret. Ett annat problem var de två medlöpande trådarna. Jag drog lite för hårt i dem ibland. Vid försök nummer två eller tre försökte jag brodera mönstret, men det blev inte heller bra. Nåja, jag har faktiskt lärt mig en hel del på det här.

Häromdagen när jag skulle börja lägga upp maskor till min kofta satte maken kofoten i en vägg. Så nu har jag målat innertak i två dagar... Som sagt, det blir inte alltid som man tänkt sig...

Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar