tisdag 31 juli 2012

Det kluriga och svåra med inredning

Vi håller på att skapa ett nytt sovrum av två små rum. Vi har rivit en mellanvägg och fått till ett hyfsat stort sovrum på nedre våningen. Att riva och regla har inte varit några större problem. Det har maken skött alldeles alldeles utmärkt. Men snart är det dags att lägga in golv och tapetsera. Och det är då de svåra besluten kommer.
Jag har en idé om ett ljust och luftigt sovrum i vitt, blått och kanske ytterligare någon accentfärg. Väggen bakom sängen kommer att kläs med liggande vitmålad ohyvlad panel och två väggar ska tapetseras. Taket har jag redan vitlaserat.
I mitt huvud ser jag ett rum inrett i en stil som skulle kunna beskrivas som "Gustavianskt Strömsholms slott möter Carl Larssons Sundborn och öländskt alvar".


Kruxet är ju att man inte har obegränsat med pengar. Det lär bli många loppis-besök framöver ^^.

Medan jag tänker, surfar runt på tapetsidor och bläddrar i inredningsmagasin virkar eller stickar jag till OS-deltagarnas vedermödor. Allt på samma gång. Förutom när Sara Algotsson Ostholts red i eftermiddags. Då gjorde jag ingenting, bara höll andan. Gud, vad spännande det var! Kul att en kvinna från Kalmar län tog silver. Grattis grattis Sara! Jag hoppas att Wega fick en riktigt smaskig hösudd att festa på ikväll.

 Petronella

Bilderna är hämtade på:
http://www.kungahuset.se/kungligaslotten/stromsholmsslott/slottet.4.19ae493103f9816b7080005064.html
http://www.carllarsson.se/sovrum_carl.aspx
http://www.lansstyrelsen.se/kalmar/sv/djur-och-natur/skyddad-natur/Naturreservat/morbylanga/drostorp/Pages/index.aspx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar