onsdag 18 juli 2012

Nya böcker

Jag lovade er ett mobilfodral. Det kommer, men det har idag gått iväg med posten till Eksjö och jag vill inte att mottagaren ser vad som finns i paketet i förväg.

Nej, idag kände jag att jag ville dela med mig av ett bokomslag och en underbar virkbok.
Först omslaget.
Jag erkänner, jag köpte den här boken för den vackra klänningen till vänster på omslaget. Det bästa av allt av Ronna Jaffe.

En mintgrön skönhet med svarta band som bildar ett rutmönster på kjolen. Sådana kläder tillverkas inte längre, känns det som. Nåja, när jag kom hem läste jag på baksidan vad boken handlar om och den kan nog bli okej semesterläsning. Som Sex and the city fast på femtiotalet.

Den andra boken jag vill rekommendera är boken Virkat för män av Theo Sund.


Theo bor i Oxford och driver sin egen virkblogg: crochetbloke.blogspot.com och nu har han kommit ut med sin första bok. Den innehåller allt möjligt. Allt från virkade flugor och rakmössa till penisvärmare och dödskallar. Varje mönster inleds med en underfundig text, bara dem ger boken sitt värde. Varför inte virka ett par kalsonger och ett par biltärningar till fars dag? Boken är helt ny och ges ut av Känguru förlag.

Bilderna på böckerna har jag hämtat på Adlibris.com.

Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar