tisdag 17 juli 2012

Semester

Jag har som många andra semester och det innebär att jag är lite usslig på att uppdatera bloggen. Det är ju inte så att jag är overksam på något sätt. Oh, nej, oh nej, jag pysslar och donar för fullt. Men jag befinner mig också i blåbärsskogen eller svampskogen och där är det lite dålig internetuppkoppling emellanåt. Och om jag ska erkänna så har jag lite svårt att sätta mig vid datorn när jag får en stund över. Då handarbetar jag hellre eller fikar med goda vänner eller sitter på altanen med maken eller metar abborre... ja, ni vet hur det är på semestern.
Men om man prompt vill veta vad jag gör varje dag kan man följa mig på Instagram. Där lägger jag upp minst en bild varje dag. Petrobj, det är jag det.

Så nu får ni som följer mig på instagram blunda för här kommer lite pyssel- och semesterbilder därifrån. Färgskalan går i blått och rosa. Ja, det är väl jag just nu. Blått, lila, turkost och lite rosa.

Mina vackra buskrosor `Maidens Blush`
Det här vackra lingarnet (som jag skrivit om tidigare) nystade jag upp idag medan regnet smattrade på altantaket och sommarprataren ljöd i radion. Snacka om semester.... Snart, mycket snart ska jag lägga upp och börja sticka på min kofta. Men innan jag gör det har jag några beställningar som måste bli färdiga, men det känns inte alls betungande, bara roligt.

Hoppas att ni har överseende med min pysselfattiga blogg just nu. Nästa inlägg utlovas ett VÄLDIGT SPECIELLT mobilfodral. Så håll ut och njut av sommaren.

Petronella

P.S Jag har läst ut boken Korparna och kan starkt rekommendera den för alla som är födda på sjuttiotalet och tidigare. En mörk, men fängslande och gripande historia från början till slut. (Ja, man kan säkert uppskatta den om man är yngre också, men miljöskildringarna är precis som man minns det och det förstärker ju intrycken). Jag rekommenderar den starkt! D.S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar