måndag 6 augusti 2012

Småvirkat


Vad kan detta vara då? Rundlar till en kudde? Filt?


Virkade OS-ringar? Näpp! Men det ska erkännas att jag har virkat dem medan jag tittat på OS. Rena rama OS-virkningen alltså. Den grå virkade jag när Wega och Sara hoppade banhoppning. Förmodligen inspirerades jag till färgvalet av den vackra skimmeln som hoppade Sara till ett silver. Den blå virkade jag när Sara Sjöström så snöpligt blev fyra. Vad är det då jag har virkat?





 Jo, helt vanliga glasunderlägg. Man vill ju inte förstöra det nya soffbordet som fyndades på Kupan härförleden. Tantvarning? Absolut! Dessutom blir man ju av med en massa restgarner. För varför virka alla i en och samma färg när man kan få flera.

Annars är det ganska mycket renovering som pågår fortfarande. Då blir det bara småvirkat till kaffet... eller OS.

Petronella

2 kommentarer:

  1. Fina! Tycker det är kul med virkade underlägg, de går att variera så mycket!

    SvaraRadera
  2. Tack Fru Bäver! Ja de går ju variera i oändlighet. En picotkant passar ju också fint.

    SvaraRadera