söndag 13 januari 2013

Grönt är skönt

Igår tog julen slut här hemma. Alla tomtar och stjärnor och julkrubbor åkte ner i sina lådor. Det är alltid lika sorgligt att ta tag i, men när man väl kommer igång är det ganska skönt. Då får man chans att att åtminstone låtsas att det är lite vår och plocka in och fram lite grönt och fräscht.

Innan jul skrev jag om en ljusstake jag fyndat på second hand och som jag pimpade med virkade polkagriskransar. Jag ville gärna ha kvar ljusstaken på köksbordet, så jag tog fram piprensarna och lite grönt restgarn och virkade tre nya vårkransar ^^.





 Hur man virkar dem kan du läsa här eller klicka på mönsterfliken ovan.


Med lite krispiga tulpaner tycker man nästan att man får in våren trots att det ligger en halv meter snö utanför fönstret.
Och när jag ändå var igång så virkade jag en matchande grytlapp ^^.

Ärtgrön och rosa... ja varför inte. Mönster till grytlappen hittar du också under mönsterfliken.

Ha en bra vecka!

Petronella


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar