torsdag 31 januari 2013

Så svårt att välja

Imorgon drar vi till landet i tre dagar. Vi hoppas på mycket uteaktiviteter och utevistelser.  Ikväll packar vi för att snabbt komma iväg imorgon eftermiddag. Alla vet vad de ska ha med sig utom jag. Vilket handarbete ska jag ha med mig? Man kan ju inte åka iväg utan handarbete. Inte i tre dagar. Tänk om jag blir sugen på något annat än det jag tagit med mig när jag sitter där framför brasan med trötta fötter? O, hemska tanke! Nej, det blir till att ta med sig två handarbeten. Då kvarstår bara frågan vilka.
Som så många andra har jag fastnat i spindelvirkningen. Virkar en urskön sjal i det mjukaste av bomullsgarner, Schackenmayrs Cotton Eco, i en vacker lindblomsgrön färg. Virkning man blir glad och snäll av.


Å andra sidan behöver Annas kofta bli klar innan vintern tar slut. Eller, tänk om jag skulle göra klart mina sockor? Nålbindning kräver lite material, bara nål och garn. Sporttröjan Lotta då? Det är ett lätt mönster, behöver inte ens ta det med mig.Många färgbyten i och för sig... många nystan att ta med...

Vi får väl se vad det blir. Det kanske blir ett nytt projekt? Matchande pulsvärmare till spindelsjalen?

Nej, nu får jag ta mig samman. Jag börjar med det andra, kläder och sånt, så löser det sig nog vad det lider. Jag får sova på saken.

Jag skulle i och för sig kunna ta med mig den där duken som ska fållas klart...

Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar