söndag 27 januari 2013

Virkad plättkudde

Nu är den klar! Mina restgarnsplättar har blivit en kudde. En glad godiskudde i glada vårfärger.

45 sexkantiga plättar av restgarn har nu blivit hopsydda och fått en virkad "ram", blivit monterade på ett kuddvar av gammalt örngott och stuvbit och väntar nu på att bli lagda på lämpligt ställe i Björnidet.
Eftersom jag inte riktigt visste hur den skulle bli, om det ens skulle bli en kudde, är jag ganska nöjd med resultatet. Problemet är att jag inte vet var jag ska ha den. Jag blir glad av den så jag skulle vilja ha den i blickfånget. Just nu är den i sovrummet, men det känns inte riktigt rätt. Kanske ska jag ge bort den? Vi får se vad som händer med min plättkudde.

Det var kul så länge det varade. Men nu har jag tröttnat på att virka rundlar. Nu virkar jag spindlar i stället^^.

Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar