torsdag 7 februari 2013

ABC för flickor det e...

...kärlek, nål och tråd, sjöng Britt-Inger Dreilick så käckt för länge sedan. Men texten passar så bra till detta inlägg. Jag har nämligen sytt med nål och tråd på några Alla Hjärtans Dag-kort. Kärlek med snigelpost.





Det randiga och prickiga papperet och knappen kommer från Make and Create. Den lilla fågeln är från Panduro. Jag tror det är ett Tilde-papper med stansade figurer. Från samma kollektion kommer den fina rosenetiketten. Ett filthjärta på den tycker jag blev pricken över i. Tre snabba, men fina, kort som jag gjorde av lite tjockare papper i A5-format som jag vek på mitten och dekorerade. Det var så roligt att jag lät eleverna i min pysselgrupp tillverka sådana här idag.
Ja, det är faktiskt sant. Jag har en pysselgrupp på skolan. En timma i veckan sitter vi och pysslar ihop saker utifrån ett återvinningstema. Ja, inte de här korten då, men annars går vi (jag) lös på plåtburkar, glasburkar och annat som kan få ny funktion. Idag blev stuvbitar från slöjden fina blommor och gardiner på korten.Vi har också pimpat hörlurar till telefonerna med Hama-pärlor. Jag tror  helt enkelt att jag får ta lite bilder nästa vecka och visa er vilka kreativa elever det finns ^^.

Annars kan jag meddela att min första, men inte sista, spindelsjal är färdig. Jag hade den på jobbet idag och i morse var jag så här nöjd ^^.


Ett längre inlägg om sjalen kommer... och förhoppningsvis bättre bilder... :)


Ha det gott!

Petronella


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar