onsdag 6 mars 2013

Drops Halsvärmare


Vet inte hur ni känner det, men jag tycker att det börjar likna vår. Snön försvinner så sakta och den  stora lampan på himlen är tänd lite oftare. Det är ju härligt, men jag är lite kluven inför våren. Jag brukar bli så ofantligt trött av allt ljus. Men å andra sidan kan man virka sig lite nättare halsvärmare eller sjalar. Man måste inte vira in sig i flera lager ull längre. Den här halsvärmaren, som mer liknar en extra krage, är ett gratismönster från Drops design.


Jag virkade med bomullsgarner och virknål 4 mm. Det rosa är Schachenmayrs Cotton Eco och det grå är Tilda. Det gick åt 50 g av det rosa och rester av det grå, ca 20-25 g. Den går fort att virka och man lär sig snabbt mönstret utantill. Jag gillar ju det, som ni vet. Kan tänka mig att virka andra färgkombinationer också.

Rota runt i dina garngömmor och börja virka ikväll, så har du också en sådan här i övermorgon.

Ha en fortsatt bra vårvecka!

Petronella

2 kommentarer:

  1. Klar imorgon!? Hur snabbt virkar du egentligen :) Jättefin är den och visst känns det som våren är på gång!!

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är den fin! Hm... jag virkar inte så snabbt, men två kvällar tog den nog att göra.

    SvaraRadera