lördag 23 mars 2013

Säg hej till Otto!


Otto är ett snäll-monster som gillar lakrits, knappar och fjärilar. Han blir sällan arg, men kan bli lite ilsken när någon snor hans lakrits. Han trodde till exempel idag att jag var ute efter godisskålen och hade på ett ögonblick intagit försvarsställning.
- Är det verkligen bra att äta så där mycket lakrits, frågade jag lite försiktigt.
- Det är ingen fara så länge man håller sig i fin form, sade han och började göra armhävningar.
Otto gillar inte bara lakrits, knappar och fjärilar han gillar mjuka garner också. Efter några armhävningar tog han sig en rask promenad till mina härvor och gosade ner sig.
- Jag kan förstå det där med yoga, sa han släpigt till mig.
- Vad menar du? frågade jag.
- Ja, när du säger att stickning är som yoga, sade han och kröp förnöjt längre ner i härvorna.
 Otto är virkad i ett mjukt ekologiskt bomullsgarn och Tilda med virknål 2,75. Han har kommit till under stunders ingivelse. Eftersom hans tillkomst har varit en utdragen process har ingivelserna skiftat. Därför är Otto ett misch-masch av improvisationer. Otto heter han för att han snart ska flytta hem till fem veckor gamla Olle Tore Thuresson som är Otroligt söt. Ja, då är det klart att det blir Otto.

Det finns en sak till som Otto gillar. Det är att kramas. Och just idag hade Gösta lust att kramas lite.
Vilken tur!

Om någon nu tror att det är horn han har i pannan, så tror den fel. Det är pejlare som han känner in snälla människor med. Så det så!

Nu ska jag återgå till mina omdömen. Förhoppningsvis för sista gången...

Petronella




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar