lördag 20 april 2013

Bekännelse och garnbyte?

Nej, jag har inte gått under jorden... jag har bara inte haft tid att blogga...

Först en bekännelse. Jag skrev i förra inlägget att jag inte är någon monogamstickare. Faktum är att jag har varit det under veckan som gått. Offe är såå otroligt rolig att sticka. Dessutom var Offe så praktisk hotellstickning. Jodå, jag har varit på kurs och sovit på hotell. Och då fick Offe följa med. Såklart.
Jag är nu framme vid ärmhål två och måste säga att jag aldrig förr har stickat ett plagg på så kort tid. Jag vet, jag är inte klar än, men snart. Det är egentligen bara en sak som bekymrar mig, och det är att jag inte ska få till en snygg randning vid ärmarna eftersom garnet byter färg emellanåt. I värsta fall får jag nysta upp garnet tills jag kommer rätt. Men det löser sig förmodligen.

Nu till ett litet problem jag har. För ett tag sedan kom jag över en påse med bruna ullgarner på Kupan. När jag kom hem och skulle nysta upp det insåg jag att en del var klippta längder. Jag anar att det är vävgarn jag har fått i min ägo.
Att ha det på kroppen känns otänkbart. Det är ganska hårt och stickigt. Nålbinda med? Ja, kanske en yttersocka. Virka en väska? Jo, det kan gå. Eller kanske en virkad liten ullmatta? Broderi? Jo, absolut, men vad?
Som ni förstår vet jag inte riktigt vad jag ska göra med garnet. Är det någon som har ett tips är jag oerhört tacksam. Eller ännu bättre. Någon annan kanske vill använda garnet till något. Jag kan tänka mig ett garnbyte. Lämna i så fall en kommentar eller skicka ett mail till petronella(punkt)bjorn(snabela)gmail(punkt)com. Tre nyanser av brunt och lite svart mot något annat färgglatt som Du inte vet vad du ska göra med.

Sticka lugnt!

Petronella






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar