lördag 27 april 2013

Det fina med second hand

Häromdagen var dottern och jag på Kupan och lämnade en stor kasse med skor. Sådana där impulsköp som man har använt en gång och aldrig kommer att använda igen. Fel färg, fel storlek, fel modell... ja, ni vet... I kassen fanns också en del barnskor som knappt såg använda ut. Damerna i butiken blev i alla fall väldigt glada och plockade genast upp skorna på hyllorna.
Min vana trogen gick jag runt i butiken och kikade innan vi skulle gå och då hittade jag en jättefin trasmatta, 75 x 1, 75 m för 70 kronor!

Den passade perfekt i mitt hobbyrum/gästrum och matchade den virkade mattan och lapptäcket fint.
Tänk så bra med second hand. Det en har tröttnat på kan glädja någon annan. Och nu kan det verkligen bli så att någon går en mil i mina skor...

Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar