måndag 13 maj 2013

Frågor och svar

Visa Lisa hade 7 maj en sån där lista med frågor som hon svarade på. Sånt tycker jag är lite roligt, så jag kopierade frågorna och ger här mina egna svar.

Vem är i rummet med dig just nu? Maken och katten Zelda
Vem skickade du senaste sms:et till? Min son Josef
Vem saknar du mest just nu? Den här frågan är svår, det finns så många jag saknar. Alltför många...
 Var är din mobil just nu? Bredvid mig i soffan
Vad var det senaste du åt? En macka av Eketorpslimpa med prästost. Mmmm...
Vad ser du mest fram emot just nu? Ska till Stockholm och hälsa på äldste sonen snart. Det ska bli kul!
Om vad tänker du just nu att “näe, jag vill inte”? Delar av mitt jobb nästa termin..
Vems hem var du senast i (ditt eget räknas inte)? Pappas. Ikväll faktiskt.
Vad står på ditt “schema” idag? Den här dagen är snart slut, så det är lite påläsning inför morgondagen, mys och stickning kvar.
Vad finns till vänster om dig där du sitter/står just nu? En röd glad kudde. Bortanför den vilar maken.
Om du tittar rakt fram, vad ser du då? En kakelugn.
Vilken blogg besökte du senast? Kungen och Majkis. Underbar blogg.
Vad vill du helst av allt göra just nu? Hitta ett annat jobb, alternativt spendera en massa pengar på Pickles Merino Tweed (jag tror det heter så).
Om du fick välja en “superkraft”, vilken skulle du välja och varför? Perfekt ämnesomsättning eller förmågan att omvända (bota?) elaka människor som gör barn illa.
 En låt du gärna lyssnar på om och om igen just nu? First Aid Kit funkar alltid.
Härligaste ljudet just nu? Näktergalen.
Något du skulle vilja lära dig? Fler språk, ryska och franska, och tvåändsstickning.
Tre saker i din väska: Virkning, lypsyl, pennor.
Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Precis just här. Hemma.
Nattuggla eller morgonpigg? Ingetdera, men föredrar att arbeta på förmiddagen i stället för kvällen.
Det första du tänker på när du vaknar? "Bara fem minuter till..."
Vad spenderar du helst pengar på? Garn, pyssel och böcker.
Vem kramade du senast? Godnattkramade dottern tidigare.
Vem pussade du senast?  Samma som ovan fast godnattpussade.
Vad är du rädd för? sjukdom
Vad gör dig glad? Saker på k - kramar, katter, klockor och kreativitet
 "Pryl” du saknar mest just nu? Tror att jag har de prylar jag behöver. Skulle behöva lite mer ork just nu bara. Annars har jag alltid önskat mig en tidsmaskin som jag kan göra studiebesök bakåt i tiden med.
Favoritglass? Magnum Strawberry White

Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar